2015. május 31., vasárnap

Abbi Glines A végzetem




Abbi Glinse A végzetem ( A végzetem sorozat 1)


 Író: Abbi Glinse
 Eredeti cím : Existence
 Kiadó: Maxim könyvkiadó
 Oldal:264

Fülszöveg: 
Mi történik, ha az ember nyomában van a Halál? Persze, hogy beleszeret. 
Pagan Moore nem csapja be a Halált, hanem beleszeret. 
A tizenhét éves Pagan egész életében szellemeket látott. Tudja, hogy azok az idegenek, a falon át közlekednek, mások számára láthatatlanok. Ezért úgy éli a mindennapjait, hogy nem vesz tudomást a bolyongó lelkekről. Ha nem adja a tudtukra, hogy látja őket, akkor eltűnnek. Ez csak addig működik, míg ki nem száll az autójából a tanév első napján, és meg nem pillant egy hihetetlenül szexis fickót a piknikes asztalnál álldogálni, aki őt bámulja szórakozott vigyorral az arcán. Az egyetlen probléma csupán az, hogy tudja: a srác halott. Nemcsak, hogy nem akar eltűnni, amikor úgy tesz, mintha nem látná, de olyan dolgot csinál, amit a többiek sohasem. Megszólítja. Pagant teljesen elbűvöli a szellem. Amit még nem tud, hogy elérkezett az idő, hogy meghaljon, és az az átkozottul helyes szellem, akibe beleszeretett, az nem csupán egy szellem. 





Mikor megláttam ezt a könyvet a Maxim kiadónál már tudtam ,hogy nekem ez a könyv kell . A könyvet először angolul olvastam még pár éve és mivel akkor még nem ment annyira az angol így sokkal döcögősebben haladtam vele mint most. Második olvasásra a nyelvi akadályokat leküzdve sokkal gördülékenyebben ment és sokkal jobban élveztem a történetet.
Tudni illik rólam ,hogy nagyon szeretem  a fantasy könyveket ezért nem is volt  kérdés számomra .hogy újra elolvasom ezt a könyvet. Mikor újra olvastam újra átéltem a történetet és elragadott magával mind a történet és az írónő csodálatos stílusa. Sok könyvet olvastam már Abbi Glinse-től és elmondhatom ,hogy mindegyik könyvét imádtam . Nem kérdés ,hogy Abbi Glines az egyik kedvenc íróm . Na de akkor kezdjük is el...



Abbi Glinesnek mint a többi könyve ez is szinte tökéletes. A szereplők megformálása  a csavarok mind nagyon jól átgondolt és szerintem tökéletesen  kivitelezte.  Tetszett benne ,hogy  nem lehetett kitalálni a történetből a legnagyobb csavart ami a végén lesz és ennek nagyon őrültem ,hiszen rengeteg könyv van  ami hiába jók  ,de  az első 30 oldalból ki lehet következtetni a végét. Ezért kétszeres dicséret jár az írónőnek.


A mellékszereplők is jól megformált karakterek voltak.  Aranyos volt Pagan  két barátjának se veled se nélküled kapcsolata és nem idegesítő módon. De mégsem ők a kedvenc mellékszereplőim ,hanem Dank "barátja"  Gee. Szerettem a lány szabadszájúságát.  Gee egy nagyon kedvelhető karakternek tartom és remélem   a sorozatban  sokszor fel fog még tűnni :)

Az viszont egy kicsit már fárasztó volt ,ahogy zajlott a főhősünk kapcsolata Leif-vel.
Adott egy srác ,akiért mindenki rajong  a focicsapat kapitánya  ,aki segítséget kér a  főhősnőnktől.  A lány nem kedveli ,viszont a srác igen. Később megkedveli a srácot és rájön ,hogy tévedett . Összejönnek ,de a lány nem érzi azt amit éreznie kell ilyenkor. Nem tetszett nekem ,ahogy szórakozik a sráccal miközben másért van oda. Tudom ,hogy ez rengeteg könyvben így van és egy írói fogás ,csak ez néhol nagyon zavaró volt legalábbis számomra.

Ami a szerintem a legnagyobb csúcs volt a könyvben a természetfeletti része ,hisz az olvasó nem tudja rögtön ,hogy mi is történik itt. Nem derül ki ,hogy Dank ki is mi is vagy Pagan miért olyan amilyen ?  De a legeslegjobb  a vége ,ott szerintem minden olvasó tátott szájjal bámul az oldalra.
És ami még nagyobb pozitívuma a könyvnek  az ebből levont tanulsága. Mert akad benne bőven . És itt éppen az elfogadásra ,önfeláldozásra és az emberek közti kapcsolatra gondolok. Az elején arra volt példa ,ahogy Pagan mennyire lenézi Leifet mert népszerű és menő ezért sokáig nem add lehetőséget a srácnak ,hogy bebizonyítsa milyen is ő igazából. Ez nagyon elgondolkodtató volt . A másik kedvencem az önfeláldozás példájára. Mikor Danket elviszik és Pagannek el kell döntenie ,hogy nélküle éljen-e  tovább vagy a halált válassza.
Remélem sokan elolvassátok ezt a könyvet és levonjátok ezeket a tanulságokat is.

Kedvenc karakter : Gee :D Imádtam a lány karakterét és remélem találkozni fogunk vele a sorozat többi részében is .De azért Danket is meg kell ide említeni.

Ami nagyon tetszett:   Ahogy Dank próbálja ellökni magától a lányt ,hogy biztonságba tartsa. Tudom nyálas ,de akkor is cuki.

Ami nagyon nem tetszett: Pagan és Leif kapcsolata .

Történet: 4 /5

Borító: 3/5



Dank Walker Yet you stay
( Pagan altatója )







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése